Vipsvams

Desember 2009Posted by ems:-) Sun, December 13, 2009 21:38:02

Å strikke med det tykke og lodne alpakkagarnet Nanuk er en riktig herlig fornøyelse. Fort går det også. I løpet av et par-tre strikkekvelder kan man rekke å få ferdig forholdsvis store plagg. Se bare her:

1 - 2 - 3:

VIPS: VAMS!

Okei: 4-5 da....

Først en arm så en arm til, deretter bole og bærestykke og knappestolpen til slutt, VIPS så er hele vamsen ferdig!

Knappeisying kan man ta når det passer, men bare om man ønsker. Slike plagg trenger strengt tatt ikke knapper heller, de greier seg utmerket med kun en nål om de nå endelig skal lukkes. Vipsvamsen er strikket kun med rett og vrangmasker og raglanfellingen gjør at når man har strikket ferdig så er man ferdig.

En skikkelig godjakke er det blitt, som har vært i flittig bruk helt siden den ble fellt av pinnene. Ikke direkte et lekkert selskapsplagg kanskje, men du verden så deilig og har man først fått den på seg er den nærmest umulig å kle av igjen. Minstemann i huset bruker den som koseteppe hvis den skulle finne på å ligge henslengt over en stol et øyeblikk.

Min Vipsvams er blitt en myk og god kosejakke som jeg kan bruke inne når jeg er småfrossen men også like gjerne som utenpåjakke ute i høst og vinterkulda.

Rett og slett en allrounder.

Selve oppskriften lover jeg ikke ferdig på denne siden av årsskiftet, men press meg gjerne lett om det er noen som ønsker å strikke den.....

Fill in only if you are not real

Posted by Solveig Mon, December 14, 2009 09:52:07

Denne så ut som et skikkelig koseplagg. Ser god, mykog varm ut. Har også en slik kosejakke - det er deilige plagg å krype inn i på denne årstiden.